למה כינה רב השומרון את הרפורמה 'מהפכה משפטית'?

מהדורת הבוקר 2 Comment on למה כינה רב השומרון את הרפורמה 'מהפכה משפטית'?

רב השומרון הרב אליקים לבנון במהדורת הבוקר: "אחרי עשרות שנים של דיקטטורה משפטית אנחנו תומכים במהפכה שתחזיר את הדמוקרטיה; אני רואה את הקרע הזה כדבר בריא; את הנזק של אנשי הצבא אי אפשר להחזיר"

הרב אליקים לבנון צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של המועצה האזורית שומרון, הרב אליקים לבנון שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) וסיפר כי הטעו אותו לחתום על תמיכה בצעדת השמאל לירושלים ולאחר שהבין כי מדובר במחאה הרדיקלית של השמאל הסיר את חתימתו. "פרסמתי שאני מבטל את חתימתי וקורא לכולם להגיע להפגנת הימין הערב בקפלן".

הרב לבנון הפתיע וכינה את החקיקה המשפטית 'מהפכה' כלשון ערוצי האופוזיציה ומיד הסביר: "אנחנו ציבור שקט, רגוע. לא עולה על בריקדות וחוסם כבישים. אנחנו מביעים את תמיכתנו ב'מהפכה המשפטית'. נכון זו אכן 'מהפכה'. אחרי עשרות שנים של דיקטטורה משפטית אנחנו תומכים במהפכה שתחזיר את הדמוקרטיה".

לדבריו: "צריך רפורמה משפטית חריפה ביותר, כי בתי המשפט השתלטו על חיינו. זו התחלה חיובית מאוד של הגדרת היחסים בין הרשויות. לא יתכן שיש רשות נבחרת עם רוב של 64 ולזה קוראים דיקטטורה. אז מה זה דמוקרטיה?"

"ישבתי עם הייטקיסטים וטייסים", שיתף הרב. "הם מדמיינים שהמדינה הולכת להיחרב להם, אבל אלה דמיונות. נזק לכלכלה? הכלכלה שלנו רק מתחזקת. הדולר צונח, השקל עולה".

בהתבטאות מפתיעה נוספת, אמר הרב לבנון כי הקרע בעם הוא דבר חיובי: "אני רואה את הקרע הזה כדבר בריא. הקיבעון הוא מתכונת גרועה. אין לי ספק שמהקרע הזה יבוא שידוד מערכות בכל המדינה והמבנה ילך וישתנה".

על הסרבנות ושביתת הרופאים: "אין מילים לגנות. אנחנו המשכנו לשרת באותו צה"ל שגירש אותנו מגוש קטיף. זה ניסיון להפיכה צבאית במסווה של מרי אזרחי. תקימו ממשלת גנרלים ותשלטו על הכנסת וזהו; מה זה שביתת הרופאים? איך זה קשור לרפורמה? הם חייבים לתת שירות. את החוקים אפשר לשנות. את הנזק של אנשי הצבא אי אפשר להחזיר. זה מראה על נתק וחשיבה פרטית ולא ציבורית".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מי היה מאמין שיום אחד זה יקרה שהאדיולוגיה של ראשי הציונות תתנפץ וכך ידברו איש על רעהו

    1. איפה אתה רואה שהאידיאולוגיה מתנפצת ומה אתה רואה שהם מדברים "איש אל רעהו"?